Logbog

At skulle lave det her billede virkede som en begyndelse ret ligegyldigt og overflødigt – mest som en opgave, der bare skulle laves hurtigt. Igennem processen ændredes den holdning sig dog. I forløbet med at lave billedet blev man tvunget til at tænke over dels billedromanens indhold og dens betydning. Dels blev vi pludseligt opmærksomme på bogens intertekstualitet. Vi opdagede flere små ting, som måske kan være oplagte og gode at bruge, når vi skal skrive vores sidste studieprodukt.
Som en slutreflektion kan det siges, at billedet blev mere og mere meningsfuldt for os. Imens billedet blev lavet kom vi længere ind i bogens tekst end bare at læse den. En tanke er også at en sådan øvelse som denne, sagtens ville kunne bruges i en alm. folkeskoleklasse. På denne måde kan eleverne måske på en mere festlig og motiverende måde dykke ned i en tekst.

Advertisements
Dette indlæg blev udgivet i Deltagere og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Logbog

  1. Pingback: Afslutning og opsamling | Online & Kollaborativ (underviser – hsog)

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s