Hvis man bruger artiklen fra Skive Handelsgymnasium som udgangspunkt, så virker det jo til, at ideen med at bruge twitter meget i undervisningen virker for dem. Vi vil som lærere være bekymret for, om noget af undervisningen går tabt, fordi eleverne ikke bare rækker hånden op og spørger. På den anden side så har lærerne fra Skive ret i, at det kan betyde, at de elever som ikke er aktive i timerne, måske er aktive, fordi de må bruge computeren som kommunikationsmiddel. Faktum er, at man som lærer skal være sikker på, at eleverne faktisk bruger computeren som undervisningsmiddel og ikke som et forstyrrende element, hvor det der bliver skrevet, bare er noget pjat. Man skal på forhånd have ideer til, hvad eleverne kan skrive om, så det de skriver er noget, som resten af klassen som en del af undervisningen. Men hvis man formår det, så er det sikkert en sjov måde for eleverne at modtage undervisning.
Søg
-
Seneste indlæg
Tags
- 1.undervisningsgang
- 2.undervisningsgang
- 3. undervisningsgang
- Afslutning
- amerikaner neil
- billedredigering
- bjørnen i det blå hus
- creative commons
- Engelbert H
- er med rød en ven m...
- Hest Rast
- hvad er en blog
- hvad gjorde vi med bloggen
- hvorfor bruge en blog
- Klovn
- log
- logbog
- logbog 1
- lur den reje sarte klunker
- lyd
- Opgave 1
- opgave 2
- opgave 3
- Opnåede Eli ug?
- opsamling
- Thomas og Tim
- uglerne gryr
Kategorier
Arkiv
Nyheder undervisers blog
- Afslutning og opsamling
- En lille slapper :-)
- Lyd – opgave for dansk LH12-3
- Arbejd med lyd online
- CC og billeder – opgave engelskholdene
- CC og billeder – opgave danskholdene
- Bearbejd billeder online
- Creative Commons versus Copy Right
- Twitter – opgave engelskholdene
- 1. undervisningsforløb, opsamling engelsk LH12-8+10, net og internationale
-
Slut dig til 6 øvrige tilmeldte
Meta