Dagens lektioner – torsdag 14. marts 2013

Dagens program (mine kommentarer tilføjet efter undervisningen i kursiv):

– Hvorfor digital læremiddelfaglighed?

Se referat skrevet under vores snak om emnet. Set ud fra et underviserperspektiv er det et problem, at så få møder op og kun nogle af opgaverne indenfor de respektive områder bliver løst. Min hoftanke er / var at skabe nogle rammer, I som studerende kan agere indenfor og derigennem forsøge sig med forskellige muligheder indenfor online teknologier, der fremmer eller giver muligheder for interaktivt mellem brugerne. Men når der kun bliver eksperimenteret lidt, giver det desværre ikke baggrund for megen refleksion.

– Twitter og diigo, hvor langt kom vi?

Holdet twittede sidste gang, der er dog ikke nogen, der efterfølgende har forsøgt sig. Der er lagt kommentarer til brugen i bloggen. Mht. Diigo oprettede flere på holdet deres egen konto, som de knyttede til danskfagets Diigo (via netværk). Så nu er der forhåbentligt en spirende netværksdannelse mellem holdene. 

– Creative Commons (CC) og Copy Right

hvad er det
hvad er forskellen på de to former for rettigheder
hvad kan vi bruge det til

– Et eksempel på CC og online resurse, flickr.com

Vi så kort på området og aftalte på holdet, at jeg lægger materiale ud om emnet og at de arbejder med en forside til den valgte børnebog (deadline 10. april). De billeder der benyttes skal være med CC. Jeg lægger desuden forslag til online billedbehandlingsprogrammer i bloggen.

Holdet oplyste desuden, at mange er på studietur i Norge efter påske og vil derfor ikke være til stede næste gang (5. april). Vi der er tilbage arbejder med lyd denne dag.

Om Hanne

Lektor og konsulent i ikt (informations- og kommunikationsteknologi)
Dette indlæg blev udgivet i Underviseroplæg og tagget . Bogmærk permalinket.

2 svar til Dagens lektioner – torsdag 14. marts 2013

  1. Pingback: Opgave med deadline 10. april | Online & Kollaborativ (LH12-1)

  2. lillehanne siger:

    Har i dag fredag talt med jeres dansklærer. Vi flytter undervisningen d. 5. april frem til d. 22. marts, hvor vi vil arbejde med lyd.

Skriv en kommentar